SCHEMA

Hösten 2019 - schemat nedan startar 2 september!

SOMMARYOGA: Från den 10 juni - 30 augusti, måndag-torsdag 19.00-20.15, söndagar 16.30-18.00.
Se exakt schema och boka i bokningssystemet.

Gym, bastu och jacuzzi ingår i samband med yogapass. Vi öppnar 45 min före och stänger 45 minuter efter passet.
Vi håller stängt på röda helgdagar och har färre klasser över högtider som jul, nyår och påsk samt under sommarmånaderna.

TRÄFFA VÅRA YOGAINSTRUKTÖRER

Uppladdad bild

HELENE LEVIN

Ägare av Sigtuna Yoga Center
Hatha, Yin & Restorative, Yoga Nidra
Jag började med yoga för 12 år sedan, insåg att andningen är ett viktigt redskap, det gav mig fysisk och mental styrka och jag lärde mig att uppskatta stillhet.
Efter många års utövande och diverse kurser bestämde jag mig 2012 för att utbilda mig till certifierad Hathayoga instruktör.
Uppladdad bild

MADELEINE BERGLUND

Hatha yoga
Yoga ger mig ett inre lugn och min förhoppning är att du under mina klasser ska känna att du jobbar med just din kropps förutsättningar och att det ger ditt sinne lugn.
Uppladdad bild

BARBORA FURSKOG

Vinyasa yoga
I started my yoga practice as a counterbalance to my busy and stressful professional life. Soon I fell in love with yoga because of the sense of calmness, happiness, relaxation and strength it was giving me. I decided to take a step further in my yoga journey, successfully completed the Teacher Training Course.
Uppladdad bild

NAVINA RENCE

Hatha & Vinyasa
Jag har alltid haft ett intresse över ”mind, body, och spirit connection” och hur det förhåller sig till varandra. I 2009 började jag yoga och det blev snabbt en väldigt viktig del av mitt liv.
Uppladdad bild

ANETTE BRANDT

Yin & Kundalini
Mitt intresse för yogisk anatomi, filosofi och ayurveda återspeglas i mina yogapass som ofta är inspirerade av chakra och meridiansystemen och inriktade på olika områden och aspekter av kropp och sinne.
Uppladdad bild

Janeth Mouni

Restorative yoga
Meditation och Yoga, i olika former, är mina ankare i livet för att stilla mitt sinne och vara närvarande i nuet. Att medvetet stanna upp och observera vad som pågår på insidan är för mig en livslång och ständigt pågående process.
Uppladdad bild

Susanna Strandh

Vinyasa & Hatha
Yoga, i alla dess former, är för mig ett kraftfullt verktyg där jag får chans att förstå och utveckla mig själv Jag undervisar flödande Vinyasa klasser eller slow flow klasser där vi får chans att släppa taget.
Uppladdad bild

Helena Petersson

Hot Vinyasa
Jag är fd tävlingsryttare och utbildare av hästar och ryttare. Yogi och spirituell sökare som älskar hav och natur samt dras till månen och dess magi. Älskar att träna och svettas, helst utomhus och gärna i en kombination av crossnature och yoga. Om du vill utmanas både fysiskt och psykiskt så kom och träna med mig.
Uppladdad bild

Helene Walles Hay

Hatha yoga
Jag har varit yogalärare i 15 år, mina klasser är meditativa – Hathayoga inspirerade med inslag av yinyoga. Jag arbetar intuitivt och tonar in mig på gruppens energi. Yogaövningarna är enkla och kan utföras av alla oavsett tidigare erfarenhet
Uppladdad bild

Sofia Zetterström

Hot Vinyasa, Yin & Restorative
Jag började med yoga 2014 och fastnade snabbt. Kände efter en tid att jag ville fördjupa mig och föra det magiska med yoga vidare. Valde att gå en Power Yoga lärarutbildning i London och har sedan dess gått flera utbildningar och kurser i Sverige för att fördjupa mig inom Yogans alla områden. Jag gillar att ha ett fokusområde i mina pass, såväl som svettiga poweryoga som mjuk Yin yoga. För mig är individen viktigast och jag anspassar yogan för den specifika kroppen.
Uppladdad bild

Caroline Karlsson

Hatha & Hot Vinyasa
Jag började med yoga 2010 för att få ordning på min dåliga rygg med flertalet diskbråck. Nu är yogan en livsstil för mig. Förutom min egen resa har jag även utbildat mig i Indien vid två tillfällen. Har 500h yoga teacher training från Indien, Hatha och Ashtanga vinyasa.
Uppladdad bild

Mikael Haage

Hot Vinyasa
Jag började med Power Yoga våren 2015 och fastnade direkt! Den fysiska aspekten och värmen i salen tilltalade mig och blev vägen in att utforska övriga delar av yogan. Hösten 2016 började jag undervisa Baptiste Power Vinyasa, och jag älskar att dela och utforska yogan tillsammans med övriga i yogasalen.

VAD BETYDER YOGA?


Yoga betyder ”att förena, föra samman” enligt det fornindiska språket sanskrit, där förening syftar på att skapa en balans mellan kropp och själ/kropp och sinne. Kropp och sinne möts via rörelser, andningsteknik, koncentration och kroppskontroll. Våra tankar och känslor styr över våra handlingar och välmående, lika mycket som tvärtom.

Fördelarna med Yoga är många

Frigörande av stress och minskad stelhet - Bättre styrka och bättre koncentration - Minskar spänningar i kropp och sinne - Bättre sömn och bättre immunförsvar

Yoga är ett förhållningssätt, en livsstil.

Yogaklasser

Hatha yoga

Hathayoga, kraftfullhetens yoga, strävar efter att balansera kropp och sinne genom olika asanas (positioner) i kombination med aktiv andning. Vi skapar balans i kroppens energisystem för att uppnå ett fysiskt och psykiskt välmående.

HATHA YOGA FORTSÄTTNING

För dig som utövat yoga tidigare och vill gå vidare i din praktik. Vissa klasser kommer ha ett lite högre tempo medan vi andra gånger drar ner på takten och stannar kvar längre i varje position. Du kommer även få lära dig mer om yogans filosofi och historia.

HOT VINYASA

Rummet värms upp till 32-35 grader. Tag med egen handduk samt vattenflaska. En flödande och dynamisk yogaklass där vi kopplar ihop asanas (positioner) med andningen, med syfte att mjuka upp, rena och stärka hela kroppen.

HOT Vinyasa Fortsättning

Vinyasa Fortsättning passar dig som vill fördjupa dig i yogan. Rummet värms upp till 32-35 grader. Tag med egen handduk samt vattenflaska. Här får du chansen att prova mer avancerade positioner som armbalanser, bakåtböjningar och hand- och huvudstående positioner. Precis som i Vinyasan fokuserar vi på att sammanföra andning och rörelse. Du bör ha utövat Vinyasa tidigare.

CORE STRENGTH WARM VINYASA

A dynamic class suitable for all levels of students, with core strengthening poses and vinyasa flow held in a 26-30 C warm yoga studio. Bring your own towel and water bottle. Improve your posture alignment and breathing capacity which will lead to safer everyday movement, prevention of injuries and lower back pain.

DEEP OPENING HOT YOGA

Rummet värms upp till 32-35 grader, alla nivåer är välkomna. Tag med egen handduk samt vattenflaska. Den här klassen fokuserar på att öppna upp höfter och släppa på spänningar, förbättrar ditt rörelseområde och cirkulation. Lindrar ryggont och släpper ut stress och spänningar lagrade i höfterna och bäckenet.

Kundaliniyoga

Kundaliniyoga räknas till en av de äldsta yogaformerna. Den passar för alla åldrar och fysiska förutsättningar. I Kundaliniyogan arbetar du med uthållighet, styrka, smidighet och koncentration. Varje pass har ett specifikt tema eller syfte.

Yin yoga

En yoga klass där vi på ett mjukt sätt går på djupet både fysiskt och mentalt. Vi jobbar med bindväv, leder och ligament. I Yin yogan håller vi positionerna en stund, med stort fokus på andningen.

Mjukyoga

Skonsam yoga i ett lugnt tempo. På ett mjukt sätt tränar vi styrka, kroppsmedvetenhet, balans och rörlighet. Vi jobbar med olika alternativ till varje position. Varje pass avslutas med en stunds meditation/vila

RESTORATIVE YOGA

Här fokuserar vi på att lugna ner kropp, sinne och nervsystem så att du kan återhämta dig, finna hälsa, balans och livskraft. En meditativ och terapeutisk form av yoga där vi stannar riktigt länge i positionerna (15-20 min) med hjälp av stöd; kuddar, bolster, block och filtar.

Stolyoga

Vi utför mjuka yoga positioner sittande på stol och stående på ett skonsamt sätt. Vi avslutar med andningsövningar och avslappning. Som +65 kan du prova på gratis ett tillfälle

Full Moon Yin Yoga

En fredag varje månad välkomnar vi dig till Yinyoga i fullmånens vecka. Kom och sträck ut inför helgen. Släpp veckan som varit och njut av ditt andetag i stilla yin-positioner. Om det finns stress uppbyggt i kropp och sinne efter en hektisk vecka så kan den sakta få släppa taget om dig.

Gentle warm release

A gentle slow practice in a warm yoga room (28-30 C). Bring your own towel and a water bottle. This class combines the practice of mindfulness and slow movement through seated and reclined yoga postures. Calming relaxation, slow paced poses taking time for modifications and restful Savasana with closing meditation. This class is for students that enjoy mindful slow yet deep movement and meditation in a warm environment to feel refreshed, relaxed, and centered.

Hatha med Yoga Nidra

Vi börjar klassen med Asanas (positioner) samt Surya Namaskar (solhälsningar) och avslutar med Yoga Nidra (ca 40 min), en djupavslappnande meditation, kallas ofta för yogisk sömn. När vi praktiserar denna teknik låter vi kroppen somna samtidigt som vårt sinne bibehåller fullt fokus. Djupt återhämtande och ett verktyg mot bla sömnbesvär, utmattning och lugnar sinnet. Vi ligger i Savasana (på rygg). Tag gärna med en extra tröja och sockor.

YOGA SOM FRISKVÅRD


Som företagare kan du erbjuda dina anställda yoga som friskvård.
Yoga i grupp med ditt företag regelbundet eller boka ett enskilt tillfälle.
Yoga ökar ditt välbefinnande, ökar immunförsvaret, ökar förmågan att hantera stress och minskar sjukskrivning.
Att yoga i grupp skapar en fin sammanhållning

Vi tar emot både Friskvårdschecken/Actiway & Friskvårdskuponger.